INFORMACJA O ADMINISTRATORZE DANYCH ORAZ PRAWACH OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję, że administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Paulina Cekała („Kancelaria” lub „Administrator”), który to podmiot przetwarza między innymi dane osobowe w zakresie:
a) klientów będących osobami fizycznymi;
b) dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji osób prawnych bądź jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, pracowników i współpracowników takich klientów;
c) dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
d) osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez Kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii;
e) osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;
f) osób fizycznych w związku z nawiązaniem stosunku pracy lub prowadzeniem procesu rekrutacji;
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Kancelaria Adwokacka Adwokat Paulina Cekała
ul. Zamieniecka 62/64 lok. 47
04-158 Warszawa
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
a) pod adresem e-mail: paulinacekala@adwokatcekala.pl;
b) w siedzibie Kancelarii;
CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY
Dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. tj.: osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. tj.: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, lub przed zawarciem umowy;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. tj.: przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. (cele wynikające z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora: ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń, udzielanie odpowiedzi na pytania).
KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH
Kancelaria przetwarza następujące dane osobowe:
- dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
- dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer
PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia; - dane identyfikacji podatkowej;
- dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
- dane dotyczące stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia
świadczonych usług;
Ponadto możliwe jest przetwarzanie przez administratora innych kategorii danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją;
KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH
Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
- współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
- nabywcy wierzytelności kancelarii;
- podmioty świadczące usługi:
a) księgowo- finansowe;
b) informatyczne oraz nowych technologii;
c) płatnicze;
d) audytorskie i kontrolne;
e) windykacyjne;
f) drukarskie;
g) niszczenia dokumentów;
h) pocztowe oraz kurierskie
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
- celem wykonania umowy/ umów – od ich zawarcia do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
- celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
PRAWA OSÓB KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
- prawo dostępu do treści przetwarzanych danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, które zostały przekazane Kancelarii, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi. Prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody bądź umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane.
PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO. Organem nadzoru w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
PRAWO SPRZECIWU
Osoba, której dane dotyczą ma możliwość wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o ile przetwarzanie to odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit.f RODO. Przyczyną takiego sprzeciwu musi być szczególna sytuacja. Po otrzymaniu sprzeciwu przestaniemy przetwarzać dane w powyższych celach, co do których wyrażono sprzeciw, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec osoby, której dane dotyczą interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY
O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą osoba ta ma możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
INFORMACJA CO DO WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH I NIEPODANIA
Podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z kancelarią. Niepodanie danych spowoduje brak możliwości nawiązania współpracy. Udostępnione dane nie będą podlegały profilowaniu.